söndag 13 juli 2014

Chokladkort/Bokomslag

Pysslade ihop ett litet choklad kort. Har aldrig gjort det förut. Hade ingen mall heller. Så jag lade en chokladkaka på pappret o klippte efter den:-))
 Sen klippte jag ett ovalt hål..där jag limmade fast ett oh-blad på baksidan. Så det blev som ett fönster. Efter det började klistringen av alla halvpärlor runt "fönstret". På baksidan av chokladkakan klistrade jag fast denna texten:)..alltså på insidan av asken:)
Jag tyckte att den passade bra där bakom...som en överraskning när man tar ut chokladkakan:)

Lite dekoration på framsidan av asken/lådan.  Jag använde arken jag fick av sonen när jag fyllde år.
Gillar dessa ark (Cardstock ) skarpt. Dom är så dekorativa i sig självt:) 


 Ett band av papper (cardstock)..och lite blommor, o en charms..hand made:)
 Hängde även en "Friends" charms på framsidan av chokladen också. Det kändes roligt att ha med sig nåt till värden o värdinnan, som bjöd på middag. 




6 kommentarer:

  1. Fint chokladkort och smart att sätta ett band runt boken, den blev genast roligare med det runt om.
    Kram till pyssliga du.

    SvaraRadera
  2. Joy: Håller med om att boken blev roligare att ge bort. Ist för att slå in den i papper. Glädjen var stor för vännerna när dom såg att pyssel låg bakom. :) det var kul att se. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Scrapbooking är du verkligen flink på, fastnade för din chokladförpackning direkt eftersom jag är chokomaan! Stavade med två aa så du inte behöver undra ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena: Haha.. Förstår. Choklad som är såå gott :-) Kram

      Radera