lördag 17 oktober 2015

Lite i min sy verkstad :)

Kjol o Top...hemsydda.
Symaskins jobbet har återkommit för mig. Det är lite periodvis som jag syr...och just nu är jag i den perioden...jag vill bara sy sy sy:) Det är så roligt. Här sydde jag en kjol av en bit tyg som jag köpt och som händer på tork på bilden nedan.


Lite fickor också ska det vara:) Som jag sagt förut så tvättar jag alla tyger först innan jag syr av det. Topen sydde jag också och kantade och satte en ficka av samma som kjoltyget:) Kjolen klippte jag lite kortare fram också. Öljetter och ett snöre indraget i midjan vid mudden...tyvärr dålig bild.

Sen blev det en klänning.
 En klänning har jag också sytt. Av det supersköna bommuls jersey tyget på bilden nedan. Här gjorde jag armarna av ett enfärgat tyg:) Huuur skön som helst blev den. Så denna modell blir det fler av.
 Det är ett roligt intresse detta...med att göra sina egna kläder. Du kanske ska testa:) ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar