torsdag 27 oktober 2016

Sverre byxa igen o babblarna

Detta är mitt andra par av "Sverre" byxan i stl 98. Så nu var det dags att plocka fram det fina mjuka lite tunnare jeans tyget som jag köpt. Använde det mörka på byxan utom i fickor o i grenen som jag bara vände avigan på tyget. Läcker kombo med 2 olika nyanser. Blev liksom mer liv i byxan då.
Baksidan av byxan. Satte en liten ficka lite snett bakom...bara för att jag tyckte att det var läckert:)
Sen svarta knappar i gylfen och lite dekorations sömmar....och såklart mudd i linning och benen.
Lilla barnbarnet gillade byxorna och visst värmer det i ett farmors hjärta som sytt dom åt honom:)

Tryckte även en babblarna Bobbo på bröstet på tröjan också:) Jag skar ut den med min s
Silhouette cameo och värmde fast den med min värme press.

2 kommentarer:

  1. Jättefina kläder du gjort. Byxorna ser verkligen mysiga ut.
    Vi hade barnbarnen i helgen och tryckte också figurer på tröjor. Dom börjar bli så stora och medvetna om vad dom vill ha för figurer.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lillkillen vet vad han vill ha redan:) Han gillar Babblarna...så det fick bli en sån då såklart. Byxorna blev verkligen ett par populära par...både av honom och hans föräldrar :) Kramiz

      Radera