tisdag 7 februari 2017

Trosor som är hemsydda


Har testat att sy ett par boxer trosor. Nu hade jag bara svart tyg så det nästan inte syns hur jag gjort dom:) Men jag har lagt ut en film i slutet av inlägget för att dela med mig hur enkla trosorna var att göra.
 Här bakstycket: Man lägger mellanbitarna på bak o framsidan av trosorna. x2
 Man rullar båda bitarna och lägger sedan ena biten för att sy ihop...o sedan rulla ut alltihopa.

 Här är småbitarna emellan sydda och sömmarna är gömda :)
Nu fattas bara att vika in runt benen och resår i midjan.
Trosor som jag sytt:) Nu blev inte bilden så bra...men mitt testpar är sydda och nu ska det bli lite justeringar i dessa och ett helt annat tyg:)

2 kommentarer:

  1. Väldigt bra video. Tänk om man kunde få tag på sådant tyg som är i sömlösa trosor så man slipper fålla ben och använda resår. Berätta vad du hittar för tyg.
    Underkläder sydde jag för herrans många år sedan hihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var videon bra :) Jag använder mig av 100 % ekologisk bomull, det tyget är bäst:) Kramiz

      Radera