fredag 17 november 2017

Reflex mössa


Jag blev lite sugen att virka lite också och inte bara sy kläder. Det är verkligen rogivande att virka också. Eftersom jag inte stickar så mycket så virkade jag ihop denna mössan istället 😃 Jag hade köpt 2 st nystan för att testa att göra en mössa till barnbarnet i alla fall.  Jag virkade en fyrkant efter måtten på lillens huvud.
Sen var det dags att ta fram 2 tomma toalettpappersrullar och börja linda garnet runt dom två.
Sen knöt jag ihop runt med dom stumpar jag hade på var sida om rullarna. Sen tog jag 2 små lock och höll ett på var sidan om bollen och började klippa runt.
2 gånger fick jag sätta ihop locken för att få den slutliga finishen på tofsen. Sen montera fast den på mössan.
Den blev jättefin och kommer att vara suverän i mörkret.

Jag fodrade den med fleece och märkte den med min egna lapp 😘 Gjord av farmor.
Här är en film hur du gör tofsen på mössan.
https://www.youtube.com/watch?v=8ilFeg7dPIU
Mössan passade perfekt😊Vi testade den när lilleman stod och borstade tänderna...annars var det svårt att få en bild när det är mycket spring i benen🏃🏃. Tofsen på mössan gillade han bäst tror jag 😍

2 kommentarer:

  1. En sådan mössa är superbra. Gjorde en till mig förra året och fodrade den. Varm och synlig blir man👍
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joy: Jo dom är jättebra, att han tom borstade tänderna med mössan ;-) Kramiz

      Radera