torsdag 28 december 2017

Fairytale kappan min

 Jag hittade detta nya tyget med flera meter långt ull tyg på PMU. Jag tvättade upp det och började lägga ut för att klippa till min fairytale kappa. Det som är helt otroligt är att tyget var nytt o kostade mej 40 kronor för 4 meter tror jag minst att det var.
 Fickor är absolut ett måste på nästan alla plagg.
 Så självklart blev det även på detta plagg.

Gjorde huvan extra lång för att testa och nålade fast en tofs för att testa känslan❤ Dock blev huvan tjock eftersom jag sydde i dybbelt tyg, och i ett annat tyg än kappan.
Här är min färdiga kappa ute på promenad med mej :)) och dessutom min reflexmössa som jag gillar skarpt i mörker. Nedan kommer filmen med min snurr i nya kappa :) haha
Jag är jätte nöjd med kappan och nu kommer jag att sy en helröd kappa också när jag testat hur man gör med detta tyget.😊 Det blir väl en mer vårkappa det med tunnare tyg o foder 😄👌

2 kommentarer:

  1. Vilket superklipp med ett så billigt tyg. Snygg är den och snurra kan du också hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var ett superklipp. Lagom varm för mej :-) Hahaha jo snurrningen fick bli lite lugnt så jag inte skulle snurra in i julgranen :-)) Jag har lärt mig av dej...att snurra :-) Kramiz

      Radera